גימיקים
בעולם של חברות ותאגידים שמעריפים עלינו אינספור מוצרים, כבר הבינו שבכדי להעניק למוצר מסוים יתרון אל מול מוצרים דומים כדאי להשתמש בגימיקים. תחום הגימיקים אינו תחום חדש, מאז ומתמיד מנסים יצרנים, משווקים ופרסומאים ליצור גימיקים שיהפכו דווקא את המוצר שלהם, ל"דבר החם הבא". זה יכול להיות חומר גלם ייחודי או צורת שיווק ממש חדשנית, העיקר שזה "יעשה את העבודה" ויתן את אותו יתרון בשוק תחרותי שמן הסתם רק גדל ויגדל.
אחד ממקרי ההצלחה הבולטים של השנים האחרונות בתחום הגימיקים הוא נעלי "קרוקס", המוצר הייחודי הזה משתמש בחומר חדשני שתרכובתו נשמרת בגדר סוד בחברה. כמובן שהצלחה של מוצר אינה מסתמכת על גימיקים בלבד. במקרה זה, שיטת השיווק של המוצר הנ"ל הייתה ליצור צבעוניות עזה ולא שיגרתית שלא תשאיר את הלקוח אדיש בכל סביבה, צבעונית ככל שתיהיה.
הסיבה לדרישה כה גדולה לגימיקים מגיעה מהשווקים התחרותיים של ימינו. כיום, בכל ענף, מהתחומים המתקדמים כגון מוצרי אלקטרוניקה ועד הנעלה, היצרנים מוצאים עצמם חסרי אונים מול כמות ההיצע והמגוון הרחב של גימיקים הקיימים בשוק. גימיק יכול לקחת מוצר שנמצא במדף לצד מוצרים דומים ולפעמים שווים באיכות ובמחיר ולהפוך אותו לעדיף על פניהם. למעשה, הצלחתו של מוצר בעזרת גימיק כלשהו יכולה להכתיב עתיד של חברה ולתת לאותה חברה יציבות בשוק.
גימיק אינה מילה נרדפת לאיכות, פעמים רבות מוצר שאינו מצטיין בתחומו הופך לגימיק בעזרת שיווק נכון ושימוש ביתרון מסוים של המוצר דרך חשיפה רבה במדיה. שיווק של מוצר שמדבר לקהל של משתמשים ברשת חברתית יכול להפוך בקלות לגימיק. בגימיקים אין נוסחה כתובה, המקוריות היא שם המשחק פה. לדעת לנצל את האפשרויות הקיימות בשוק היא הגאונות של תחום הגימיקים, ברגע שמוצר הוא גימיק ומקבל מספיק חשיפה, השמיים הם הגבול!
הדעות חלוקות לגבי הקושי של יצירת גימיק בימינו. יש האומרים משום שכיום אנשים רבים יותר נחשפים למדיה כגון: אינטרנט, טלויזיה רב ערוצית וכו', יצירת מוצר כגימיק פועלת לטובת היצרן ואין קושי אמיתי בחשיפת המוצר לקהל רחב. יש הטוענים שבגלל הקידמה הטכנולוגית, כיום יצרנים נאלצים לגרות יותר את הקהל מבחינת הגימיק בכדי לגרום לו לרכוש את המוצר. הדבר שכולם מסכימים עליו הוא שמוצר כגימיק משנה את ההתייחסות כלפיו, לטוב או לרע.
ישנם ענפים שבהם על הגימיק להיות מותאם לקהל היעד של המוצר הספציפי, לעיתים שימוש בשיווק אגרסיבי מדי או בחומר גלם שאינו תואם את המוצר יכול לייצור תגובה לא טובה בקהל לקוחות המוצר ובכך להזיק לחברה. גימיק טוב חייב להיות מתוחכם.
תחום עיצוב הבית, לדוגמא, ממציא את עצמו מחדש בשנים האחרונות מבחינת גימיקים. ניתן למצוא כיום מנורות שמיוצרות מחומרי גלם ששיכיים לתחומים שונים לגמרי, ספות וכורסאות שמשתמשים בחומרי פלסטיקה וגומי שונים. יצרנים רבים מתאמצים לשלב כגימיק את תחום המיחזור והאורגניות, תוכלו למצוא מוצרים רבים שמוגדרים מוצרים אורגניים או לחלופין מוצר ממוחזר ובכך הופכים את המהפכה הירוקה לגימיק חדש בתחום הגימיקים הקיימים.